пʼятниця, 5 червня 2020 р.

Світлої пам'яті Ольги Бачинської!



Сьогодні минає 145 років від дня народження видатної стриянки Ольги Бачинської. 
БАЧИНСЬКА Ольга Антонівна 
(народилася 05. 06. 1875, м. Сучава, нині Румунія
 – померла  24. 07. 1951, м. Стрий Львівської  обл.) – колекціонер, знавець і популяризатор народної вишивки, громадсько - культурна діячка. 
Закінчила приватну торгівельну  школу у Львові (1896). Від 1898 працювала в дирекції «Каси задаткової» в Стрию. 
1924–39 була одним із директорів Стрийського маслозаводу.

За життя про неї знали всі передові і свідомі громадяни не лише Стрийщини, а й усієї Галичини. Ольга Бачинська відома не тільки як діячка кооперативного і громадського руху, але як досвідчений етнограф і музейник. Все життя працювала для громади.

Під час перебування в австрійському концтаборі в Ґмінді (1914–15) розпочала збирати зразки вишивок від українських жінок, яких туди вивезли з Галичини й Буковини. Продовжувала цю роботу й після повернення, а 1926 передала 1387 паспортизованих  узорів та значну кількість предметів народного одягу Національному  музею у Львові. Частина нагромаджених зразків зберігається також у Стрийському  краєзнавчому музеї «Верховина» (одним з організаторів якого була Бачинська) та в приватних зібраннях.
Найкращі взірці вишивок із зібрання Ольги Бачинської неодноразово експонувалися на виставках у Львові, Дрогобичі, Стрию, Відні, Брюсселі. У Стрию іменем О.Бачинської  назано вулицю, на фасаді будинку, де вона жила, відкрито меморіальну дошку.

В бібліотеці - філії №3 Стрийської МЦБС розгорнуто  виставку - персоналію

В 2001 у Стрию засновано меморіальний  музей.
У музеї представлена частина колекції Ольги Бачинської. Зберігаються   особисті речі діячки, родинні фото, документи, архівні записи. Музей створено у будинку, де жила Ольга Бачинська з чоловіком. Їм належав цілий будинок. Для музею відведено 2 кімнати.

1 коментар:

  1. ВСІ ЧИТАТИ ЦЕ СВІДЧЕННЯ, ЯК Я ОТРИМАВ ПОЗИЦІЮ У ЛЕГІТОВОЇ І ДОВІРНОЇ КРЕДИТНОЇ КОМПАНІЇ Мене звати Керстін Ліс, я шукав позику для погашення своїх боргів, усі, кого я зустрічав, шахраї і брали гроші, поки нарешті не зустрівся з паном Бенджаміном Брейл Лі Він зміг дати мені позику в розмірі 450 000,00 рублів. Він також допоміг іншим моїм колегам. я сьогодні розмовляю як найщасливіша людина у всьому світі, і я сказав собі, що будь-який позикодавець, який рятує мою сім'ю від нашого бідного становища, я розповім це ім'я всьому світу, і я дуже радий сказати, що моя сім'я повернувся назавжди, тому що я потребував позики, щоб розпочати своє життя спочатку, оскільки я одинока мама з трьома дітьми, і весь світ здавалося, що це висить на мені, поки я не мав на увазі, що БОГ прислав позикодавця, який змінив моє життя і сім'ї моєї сім'ї, БОГ, який боїться позикодавця, містере, Веніамін, він був БОГ-Спаситель, посланий рятувати мою сім'ю, і спочатку я думав, що це не стане можливим, поки я не отримаю свою позику, я запросив його до своєї сім'ї - разом із стороною, яку він не відмовив, і я пораджу будь-кому, хто справді потребує позики, зв'язатися з паном Бенджаміном Брейлем Лі електронною поштою за адресою (247officedept@gmail.com), оскільки він є найбільш розуміючим і добрим сердечним позикодавцем. коли-небудь зустрічалися з турботливим серцем. Він не знає, що я роблю це, поширюючи свою доброзичливість до мене, але я відчуваю, що маю поділитися цим з усіма вами, зв’язавшись з потрібною позиковою компанією електронною поштою за адресою: 247officedept@gmail.com або whatsapp + 1-989-394-3740. .

    ВідповістиВидалити